Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Stany skupienia wody

2 grudnia przywitał nas mrozem. Podczas spaceru obserwowaliśmy przyrodę i zabraliśmy do klasy bryłkę lodu. Patrzyliśmy jak z każdą chwilą maleje na chusteczce ale zostawia nie tylko mokry ale i brudny ślad. Żywioł wody zagościł w progach naszej klasy. Przedszkolaki doszły do wniosku, że przyczyną topnienia jest wyższa temperatura. Ciemny brudny ślad uświadomił dzieciom, że taki lód nie nadaje się do spożycia. Dzieci sprawdzały węchem i wzrokiem bryłkę lodu, która znikała w oczach. W klasie doszukiwały się cech wspólnych lodu i wody w postaci płynnej. Wyodrębniały także cechy różniące wodę w tych postaciach. Podczas spaceru nadarzyła się okazja wykorzystania swoich umiejętności utrzymania równowagi w ślizgu na lodowej tafli. Dzieci były zauroczone oszronionym otoczeniem.