Stany skupienia wody
2 grudnia przywitał nas mrozem. Podczas spaceru obserwowaliśmy przyrodę i zabraliśmy do klasy bryłkę lodu. Patrzyliśmy jak z każdą chwilą maleje na chusteczce ale zostawia nie tylko mokry ale i brudny ślad. Żywioł wody zagościł w progach naszej klasy. Przedszkolaki doszły do wniosku, że przyczyną topnienia jest wyższa temperatura. Ciemny brudny ślad uświadomił dzieciom, że taki lód nie nadaje się do spożycia. Dzieci sprawdzały węchem i wzrokiem bryłkę lodu, która znikała w oczach. W klasie doszukiwały się cech wspólnych lodu i wody w postaci płynnej. Wyodrębniały także cechy różniące wodę w tych postaciach. Podczas spaceru nadarzyła się okazja wykorzystania swoich umiejętności utrzymania równowagi w ślizgu na lodowej tafli. Dzieci były zauroczone oszronionym otoczeniem.