Deklaracja Dostępności
Szkoła Podstawowa nr 5 im. I Armii Wojska Polskiego
w Konstantynowie Łódzkim zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://sp5konstantynow.wikom.pl
- Data publikacji strony internetowej: 30 marca 2020.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 23 marca 2020.
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Strona zawiera mapę dojazdu - mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
- Niektóre pliki do pobrania nie są dostępne cyfrowo - pochodzą od podmiotów zewnętrznych, dlatego też zapewnienie dostępności tych plików nie leży w gestii Szkoły Podstawowej nr 5 redagującej stronę.
- Niektóre pliki nie są dostępne cyfrowo-zostały zamieszczone przed wejściem w życie ustawy. Będą udostępnione w sposób alternatywny.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
Data sporządzenia deklaracji: 29 marca 2020.
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 26 marca 2024.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej. Wyniki badania przedstawia tabela podsumowująca badanie dostępności cyfrowej.
Skróty klawiszowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do: Katarzyna Olejniczak, Agata Młotkiewicz
- e-mail - sekretariat@sp5.konstantynow.pl,
- telefon - 42 2111197.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Imię Nazwisko — Dyrektor Generalny Przykładowego Urzędu,
- adres: ul. Przykładowa 12, 00-111 Przykład,
- e-mail: przykladowy-adres@email.gov.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich.
Pozostałe informacje
Aplikacje mobilne
Podmiot nie posiada aplikacji mobilnych
Dostępność architektoniczna
Do budynku szkoły prowadzi główne wejście znajdujące się od ulicy Sadowej 5/7, prowadzą do niego schody. Przy wejściu znajduje się też podjazd dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Wejście jest ogólnodostępne w godzinach pracy szkoły. Biurko osób dyżurujących znajduje się po prawej stronie przy wejściu. Ponadto są jeszcze dwa wejścia. Od strony hali sportowej - dostępne dla uczniów, dzieci z oddziałów przedszkolnych i pracowników szkoły w określonych godzinach wyposażone w schody i podjazd dla osób z niepełnosprawnością, oraz jedno wejście od podwórka szkolnego, wykorzystywane wyłącznie przez pracowników obsługi jest to wyjście ewakuacyjne, do którego prowadzą wyłącznie schody.
W budynku na każdym poziomie (piwnica, parter i dwa piętra) znajduje się korytarz. Na jego początku znajduje się klatka schodowa. Budynek nie posiada wind. Osobami oddelegowanymi do udzielania informacji przy wejściu głównym są pracownicy obsługi.
Dwa wejścia prowadzące do budynku szkoły wyposażone są w podjazdy dla osób z niepełnosprawnością ruchową. W szkole nie ma pętli indukcyjnych.
Przed budynkiem szkoły znajdują się wydzielone 4 miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością wyznaczone w bliskim sąsiedztwie podjazdu prowadzącego do drzwi wejściowych wejścia głównego i wejścia od strony hali sportowej.
Na teren placówki może wejść osoba z psem asystującym, po uprzednim, telefonicznym ustaleniu terminu wizyty z dyrektorem szkoły. Warunkiem wejścia na teren placówki osoby z psem asystującym jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę z niepełnosprawnościami certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wymaganych i aktualnych szczepieniach weterynaryjnych. Możliwość wejścia do budynku szkoły z psem asystującym nie zwalnia osoby z niepełnosprawnościami z odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez psa asystującego.
Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.