Laboratoria Przyszłości
Laboratoria Przyszłości to Program skierowany do szkół podstawowych oraz ogólnokształcących szkół artystycznych. Jego celem jest budowanie kompetencji kreatywnych i technicznych wśród uczniów. W ramach Programu szkoły otrzymały od państwa wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego niezbędnego do rozwoju umiejętności praktycznych wśród dzieci i młodzieży.
Kreatywne myślenie oraz obsługa narzędzi to jedne z podstawowych umiejętności decydujących o rozwoju cywilizacyjnym, gospodarczym i społecznym. Wzrost innowacyjności oraz rozwój technologiczny spowodował, że umiejętności matematyczne, w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii są dziś ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Laboratoria Przyszłości to kolejny krok w stronę wzmocnienia i uatrakcyjnienia dotychczasowego procesu zdobywania wiedzy i praktycznych umiejętności w tych obszarach przez uczniów.
W ramach Laboratoriów Przyszłości szkoły otrzymały wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego potrzebnego w kształtowaniu i rozwijaniu:
- umiejętności manualnych i technicznych;
- umiejętności samodzielnego i krytycznego myślenia;
- zdolności myślenia matematycznego;
- umiejętności w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii, stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych;
- pracy zespołowej;
- dobrej organizacji i dbania o porządek na stanowisku pracy;
- radzenia sobie w życiu codziennym.
Zakupione przez naszą szkołę wyposażenie podstawowe:
- drukarka 3D Sygnis FlashForge Creator 3 z laptopem i filamentami;
- mikrokontrolery Arduino Starter Kit z czujnikami i akcesoriami;
- stacja lutownicza Hotair z grotem 2w1;
- aparat fotograficzny Sony RX100 III wraz ze statywem i akcesoriami;
- oświetlenie do realizacji nagrań Softbox zestaw studyjny;
- mikroport Saramonic Blink 500 B1;
- mikrofon kierunkowy Saramonic SR-M3;
- gimbal do aparatów i smartfonów FeiyuTech G6 Max.
wyposażenie dodatkowe:
- klocki LEGO Education Spike Prime - zestaw podstawowy i rozszerzony;
- robot edukacyjny wraz z akcesoriami Scottie Go;
- mikroskop wraz z akcesoriami Delta 300;
- Greenscreen mobilny w obudowie;
- konsola/mikser dźwięku z akcesoriami;
- mikrofon dynamiczny z akcesoriami;
- elektryczna płyta kuchenna z akcesoriami;
- blender;
- opiekacz;
- mikser;
- waga kuchenna;
- zestaw desek do krojenia, stolnica, wałek, miski plastikowe itp.;
- pomoce dydaktyczne takie jak bryły geometryczne, siatki brył, plansze edukacyjne, tabliczki do nauki ułamków itp.;
- interdyscyplinarny zestaw konstrukcyjny z akcesoriami;
- ramy tkackie krosna do tkania;
- wyposażenie stanowisk - szafa na narzędzia wraz z wyposażeniem, taboret obrotowy, szafki zamykane, stolik meblowy;
- elektronarzędzia i narzędzia ręczne;
- materiały eksploatacyjne takie jak papier ścierny, wkłady klejowe do pistoletu, tekstylia itp.;
- okulary ochronne stanowiskowe;
- instrukcje BHP.
Realizacja projektu
Dzień Dyni w 3a
Dzień Dyni w 3a
31 października Regionalki porównywały obchodzenie dnia Wszystkich Świętych, Święta Zmarłych w różnych częściach świata. Tego dnia uczniowie przygotowywali też dyniowe placki, które potem degustowali. W ruch poszły noże, tarki, było odmierzanie składników, ważenie, a na końcu smażenie....
2 urodziny Regionalka
2 urodziny Regionalka
16 września Regionalki z IIIa obchodziły swoje 2 urodziny. Klasowe święto połączone było z Międzynarodowym Dniem Kropki. Uczniowie przygotowali urodzinową złotą ściankę z licznych kropek. Było tworzenie kreatywnych obrazów z wykorzystaniem koła origami, wspólne wielkoformatowe malowanie. Motyw krope...
Pierwszy kontakt z prądem...
Pierwszy kontakt z prądem...
W klasach szóstych na lekcjach techniki omówione zostały zagadnienia dotyczące prądu elektrycznego. Mając do dyspozycji zestawy elektroniczne zakupione z programu #LaboratoriaPrzyszłości budowali układy elektryczne według schematów.
Podążaj za linią!
Podążaj za linią!
Na kole programowania podjęliśmy się dużego wyzwania - zbudowania i zaprogramowania autonomicznego robota, który będzie podążał za wyznaczoną ścieżką.
Na lekcjach techniki uczniowie klas VI dowiedzieli się jak zbudowane są i jak działają baterie, oraz dlaczego nie można wyrzucać ich do kosza. Zbudowali również własne baterie biotyczne...
Świąteczne krasnale
Świąteczne krasnale
Chociaż ojczyzną skrzatów jest Skandynawia to za sprawą twórczych uczniów zawitały one do naszej szkoły. Na lekcjach techniki uczniowie wykonywali ze skarpet i innych dostępnych materiałów te urocze krasnale.