Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Wizyta w radiu Uniwersytetu Łódzkiego

30 stycznia pojechaliśmy do radia Uniwersytetu Łódzkiego. Wsiedliśmy do autobusu około godziny jedenastej i po ponad godzinie jazdy dotarliśmy na miejsce. Kiedy wysiedliśmy na przystanku, nie wiedzieliśmy dokładnie, gdzie się kierować, w końcu skontaktowaliśmy się z osobą pracującą w radiu. Ona zaprowadziła nas do środka budynku, a następnie poszliśmy do specjalnego pokoju . Zajęcia zaczęły się od krótkiego omówienia, jakie audycje słyszymy w radiu i czym będziemy się zajmować. Następnie każdy z nas pisał tekst o jakimś wydarzeniu sportowym lub kulturowym, który później jak się okazało, nagrywał w specjalnym studiu!  To było bardzo stresujące, osobno wchodziliśmy do pomieszczenia, a reszta grupy widziała nas przez szybę. Baliśmy się również, że się pomylimy, ale w końcu pierwsza osoba weszła i później poszło szybko. Kiedy wszyscy nagraliśmy swoje „audycje”, mogliśmy robić ze sobą wywiady, a nawet razem nagraliśmy piosenkę. Później odsłuchaliśmy nasze nagrania. Po spotkaniu podziękowaliśmy pani Elizie za zajęcia, które były dla nas zabawą, ale również małym wyzwaniem i już około piętnastej byliśmy w Konstantynowie.  

(agata)

30.01 czyli czwartek pojechaliśmy jako koło dziennikarskie do radia na zajęcia z panią, która ma tam wykłady ze studentami. Jechaliśmy tam tramwajami i autobusami. Podróż zajęła nam około godziny z kawałkiem. Gdy już dotarliśmy na miejsce i udaliśmy się w stronę budynku, po drodze dołączyła do nas pani Eliza. Zaprowadziła nas do środka budynku a następnie do pokoju w którym odbywały się warsztaty. Z początku każdy z nas był bardzo zestresowany i nikt nie mówił z byt wiele. Studio, w którym byliśmy zawierało profesjonalny sprzęt do nagrywania dźwięku oraz wyciszone pomieszczenie i tym podobnych rzeczy. Pani,  która prowadziła zajęcia była bardzo miła i otwarta. Na zajęciach na początku wyciągnęliśmy kartki i każdy z nas miał za zadanie napisać krótką relacje na żywo z jakiegoś wydarzenia na przykład sportowego. Następnie pani pozwoliła nam wejść do drugiego pomieszczenia znajdującego się za szybą. W tym pokoju znajdował się mikrofon i słuchawki. Pomieszczenie jest bardzo dobrze wyciszone tak, aby dobrze nagrywało nam się głos. Raczej każdy z nas był zbyt zestresowany, żeby być chętnym jako pierwszym nagrać swoja relacje, przez co pani Żyżyńska musiała wybierać kolejność nagrywania naszych relacji. Gdy nagraliśmy nasze relacje, przestaliśmy się stresować i zaczęliśmy się otwierać. Następnym zadaniem, którą robiliśmy na zajęciach było przeprowadzenie wywiadu w dwójkach. Dobraliśmy się w pary i wymyślaliśmy tematy naszych wywiadów, niektórzy przygotowali sobie pytania i odpowiedzi, a niektórzy tylko pytania a odpowiedzi były wymyślane spontanicznie. Wszystko również nagraliśmy w zamkniętym pomieszczeniu. Ostatnią propozycją było nagranie piosenki. Zdecydowaliśmy się, że nagramy piosenkę i wspólnie wybraliśmy piosenkę pod tytułem ,,Kraina lodu’’, ponieważ każdy ją znał. Przy nagrywaniu jej mieliśmy niezły ubaw, ale jeszcze większy był, gdy już wszystko skończyliśmy nagrywać i pani puściła nam, abyśmy posłuchać nasze relacje, wywiady i piosenkę. Około godziny 14.20 wyszliśmy z uniwersytetu i szliśmy na przystanek. Podróż również trwała około godziny z kawałkiem, wiec przed szkoła byliśmy około godziny 15.40.

Uważam ten wyjazd za bardzo udany i z chęcią poszłabym na jeszcze niejedne takie zajęcia. Bardzo podobały mi się zajęcia i dzięki nim można powiedzieć, że nabrałam nowych doświadczeń przez co bardzo się cieszę. Wydział filologiczny jest bardzo interesujący.

(zuzia k.)

30 stycznia 2020 roku grupa dziennikarska ze Szkoły Podstawowej nr 5 w Konstantynowie Łódzkim, wybrała się do łódzkiego radia UŁ. Uczniowie nagrywali tam swoje własne relacje radiowe oraz wywiady ze swoimi kolegami z koła. Nagrali także bardzo znaną piosenkę z filmu ,,Kraina lodu" pt. ,,Mam tę moc".  Wszystkie informacje i ciekawostki na temat relacji radiowych przedstawiła im pani Eliza, była to bardzo ciekawa lekcja. Opowiedziała ona uczniom o tym, co powinny zawierać takie relacje min. who?, where?, what?, when?, why? (kto?, gdzie?, co?, kiedy, dlaczego?) nazywa się to - 5 razy ,,w". Moim zdaniem, były to bardzo interesujące zajęcia , z których można się wiele dowiedzieć o pracy w radiu.

(oliwia)

30 stycznia 2020r w czwartek o godzinie 11:00 z klasą wyruszyliśmy do radia Uniwersytetu Łódzkiego. Na miejscu zastaliśmy panią Elizę, która zaprowadziła nas do studia nagraniowego, również mieliśmy z nią zajęcia. Na początku trochę rozmawialiśmy o swoich zainteresowaniach i talentach, lecz później przeszliśmy do konkretu. Pani prowadząca wytłumaczyła nam, jak pisać relacje radiowe, które później nagraliśmy na pamiątkę wizyty. Także mogliśmy nagrać dialogi oraz piosenkę. Bardzo podobał mi się wyjazd, było to ciekawe doświadczenie zobaczyć jak naprawdę radio wygląda od środka.

(mikołaj)

W dniu 30 stycznia 2020 roku uczestnicy kółka dziennikarskiego, pod opieką Pani Żyżyńskiej pojechali, komunikacją miejską, do radia Uniwersytetu Łódzkiego. Spod przystanku odebrała ich Pani Eliza. Na początku wszyscy byli bardzo zestresowani i nieśmiali. Pani opowiedziała co oznacza 5w (who? , when?, where?, what?, why?). Każdy po kolei wymyślał i nagrywał swoje relacje. Następnie uczniowie dobierali się w pary i przeprowadzali między sobą wywiad. Pani zaproponowała, żeby nagrać piosenkę i uczniowie wybrali z filmu ,,Kraina Lodu” pt. ,,Mam tę moc”. Na samym końcu wszyscy podziękowali Pani z zajęcia i bardzo dobrze wspominają tą wycieczkę.

(eliza)